-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:33953 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:22

بـا تـوجـه به اينكه پاي بند بودن به دين فطري بشر است , پيامبر اسلام قبل از نبوتش به چه ديني عمل مي كرد ؟
ديـن عبارت از اعمال روحي و جسمي است , اعمال و وظائف قلب و روح همان اعتقادات و اصول دين مانند توحيد و نبوت و معاد و آنچه در آن از حساب و ثواب و عقاب وميزان و آنچه كه اختلافي در آنها بين فرق مسلمين نيست , و اينها اصولي است كه قابل تغيير نيست , و تمامي پيامبران براي رواج آن مبعوث شده اند , و پيامبر ماهم چنين اعتقادي داشته است . امـا فـروع و آن احكامي است كه متعلق به عمل است و ممكن است به حسب اختلاف شرايع تغيير بكند نير در مواردي در تمامي اديان مشترك است , مانند وصاياي دهگانه كه موسي عليه السلام هم از او مـتـابـعت كرد , و آنها دستوراتي بود كه به امتش داد كه عبارتند از : قتل مرتكب نشو , شرب خـمـر نكن , مست نشو , زنا نكن , پدرت را به بردگي نگير , و 000اسلام آن اصول را مورد تاكيد و تشديد قرار داد و تعداد زيادي بر آن افزود . و احـكـامي مثل حج با كيفيت مخصوص , غسل جنابت و بعضي از واجبات و مستحبات ديگررا به احـكـام گذشته اضافه نمود , كما اينكه دين عيسي و موسي نيز داراي اصول دين حضرت ابراهيم است . و امـا رهبري ديني همانطور كه از موسي و تورات و عيسي و انجيل منتقل شد , ازآنهم به محمد ( صلي اللّه عليه و آله و سلم ) و قرآن منتقل گشت . حاصل اينكه اصل دينها همان دين و شريعت ابراهيم است و آيات قرآن دلالت دارد كه پيامبر ما تابع و عامل به همان دين و شريعت بوده است (1) , و احتمالا آباءپيامبر مثل هاشم و عبدالمطلب نيز از دين ابراهيم پيروي مي كرده اند . و امـا اقـتـضاي تحقيق اين است كه پيامبر از اول به شريعت خودش كه احكام آن باالهام و يا وحي خاص به او رسيده بود عمل مي كرد و اين نظريه با آيه ( و اوحينااليك ان اتبع مله ابراهيم ) منافاتي نـدارد , چون دين اسلام تكميل شده همان دين وملت ابراهيم است , زيرا وقتي محمد ( صلي اللّه عـلـيـه و آلـه و سـلم ) اكمل و افضل انبياء الهي و دين او كامل ترين دينها مي باشد محال است كه شخص اكمل به دين غيراكمل عمل كند . وقتي حضرت عيسي عليه السلام در گاهواره و سر حضرت يحيي ( عليه السلام ) در طشت ,و سر امام حسين ( عليه السلام ) بر نيزه صحبت كند , و امام جواد ( عليه السلام )در هفت سالگي , و امام زمـان ( عـلـيـه الـسـلام ) در پنج سالگي خلعت امامت مي پوشد ,چه بعدي دارد كه پيامبر قبل از رسالتش با الهام الهي عامل به دين اسلام باشد .

پرسش و پاسخ / ترجمه سيد مهدي شمس الدين
كاشف الغطاء - محمد حسين 1 - و اوحـيـنا اليك ان اتبع مله ابراهيم 000 ( نحل / 123 ) - مله ابيكم ابراهيم هو سماكم مسلمين 000 ( حج / 78 ) .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.